tirsdag 7. september 2010

Søndagstur

For en gangs skyld blei det tur som planlagt på søndagen! Jeg fikk med meg Rico på bellyboattur og fiske etter ymse, små ferskvannsfisk i Goksjø.

Å jaggu så beit det! Det blei en litt traurig start for Rico da svømmeføttene ikke passa utapå de ny vadeskoa, men han fikk til å forflytte seg etterhvert. Å det beit altså noe så inni granskauen! Flua hadde ikke før treffi vannet og det var fisk etter'n, men det var mye smått og hvis ikke fortommen lå helt riktig så rakk jeg ikke sette tilslaget. Men det blei i alle fall over ti fisk, jeg slutta å telle i grunn:)

Så til torsdagen, når skal frua ha jentekveld i heimen, da braker det løs med ny ekspedisjon, men tror ikke det blir Goksjø denne gangen. Jeg har fått fiska så lite i løpet av sesongen at jeg tror jeg skal satse på ørreten i noen nærliggende vann. Hvis teorien min stemmer så bør det være mulighet for en fisk eller to. Det klekker nemlig noe sykt mye med vårfluer om dagen, grunnen er vel det relativt varme og stabile været vi har hatt de siste dagene. Så teorien min er at det klekker på Heia også, selv om dette ligger noe høyere så tror jeg ikke temperaturforskjellen er så aller verst.

Spennende blir det i alle fall.

Esp1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar