tirsdag 26. mai 2009

Litt om meg kanskje...

Ja så sitter jeg her i sofaen da, og ute regner det greit... Rakk aldri å få felt de trærna som jeg hadde planer om, men kan jo heller fortelle litt om mitt fiske.

Jeg er snart 30 år, og har fiska i 15 år. Det har alltid vært haspelstang og spesielt spinnere som har vært min greie. Har også fiska en del med woblere. I nærområdet der jeg bor er det masse tryte og gjedde, som bare venter på å bli tatt:)

I mars fikk jeg ei fluestang av en kammerat og begynte å trene på å kaste hjemme i hagan, og fant fort ut at dette var ikke så vanskelig som jeg hadde trodd. Dermed var galskapen i gang... Det har blitt en del timer med kastetrening i hagan og en del timer ved diverse vann på leit etter både ørret, gjedde og tryte. Foreløpig har jeg kun fått ørret, og det var i Bø. Men når jeg etterhvert får kjøpt meg litt flere gjeddefluer så tror jeg det skal andre boller. Foreløpig har jeg bare fiska med ei flue som jeg har binni sjøl hos en kammerat.

Den ser sånn ut:
Raklehanen som ligger ved siden av er krok 16:) Flua har jeg kalt Red/Green PikeBuster.

Jeg har også prøvd å lure gjedda med Dahlberg Divere i forskjellige farger. Disse er binni av en kammerat. Bilder kommer seinere.

Av utstyr så er det ikke så mye jeg har. Stanga jeg fikk er en Walton #4-5 som er helt grei. Jeg har også en Ron Thompson Travel Mate #6-7 på låns. Den er ganske tung, men jeg har blitt vant til den. Men når ferie- og skattepengene kommer blir det andre boller. Kikker fælt på en Slate Light Weight i AFTM #3 eller #4 til det deilige ørretfiske. Sikle sikle... Også har jeg mulighet til å få kjøpt en Vangen 609 Green Vision fra 2005 som er helt ubrukt for ca 1700,- til det litt grovere gjeddefiske. SIKLE SIKLE!

Av sneller så har jeg en Slate Classic og en Slate H2O som er helt nyinnkjøpt.

Her er H2O snella på Travel Forcen.

Av liner har jeg Vision Attack #4 og #6. Disse kosta ikke mer en 199,- stk. på skittfiske.no! Jeg synes de funker bra og det samma sier andre som har prøvd de.

Har også et par Vangen Air hoftevadere og Vangen fluevest.

Det får holde for nå:) Kommer tilbake med mere så fort jeg har vært ute å kasta litt igjen.

Esp1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar