søndag 31. mai 2009

Fiskefluer

Som nevnt i en tidligere post, så har jeg bestilt diverse fluer på nettet. Gjedde- og ørretfluer for å være litt spesifikk. Jeg har handla fra Prima-Villmarksliv og Fiskefluer.com. Førstnevnte har jeg handla utstyr fra før og sistnevnte har jeg aldri prøvd før. Fiskefluer.com er ei svensk side, så jeg regna med at det ville gå en ukes tid før jeg så varene. Men nei da! De kom to dager seinere! Og ikke nok med det, ørretfluene kom i en liten, vanntett flueboks med adskillte rom.


Medfølgende flueboks fra fiskefluer.com

Jeg var så imponert at jeg sporenstreks bestilte en pakke til, mest for å sjekke om jeg hadde vært heldig, eller om varene kom så fort hver gang. To dager tok det nå igjen:) Og fluene lå også nå i en boks.

Prima-Villmark har jeg enda ikke fått noen fluer fra, så de gidder jeg ikke bestille mere fra. Det er i skrivende stund 4 virkedager siden jeg bestillte og svenskene er raskere til å levere enn Prima. I tillegg leverer svenskene fraktfritt bestillinger over 180,- NOK, og de opplyser også om tollgrensa på 200,-. I tilleg er fluene rimelige og av mye bedre kvalitet enn f.eks Gjedda.no, som har ca samme priser, men dårligere utvalg.

Nå er ikke denne posten ment som favorisering og dissing av nettbutikker, men som en opplysning til det fiskende folk i dette uhorvelig dyre, men velstående land:) Så nå gjenstår det bare å få lurt litt mere fisk da, og aller helst GJEDDA! Og her er et par nye våpen:


Muddler med zonker, også kjøpt en i grønn og en i svart. Fiskefluer.com


Husets special, grønn. Fiskefluer.com

Fortsatt god pinse!

Esp1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar