mandag 7. mars 2011

Litt babling fra et fiskefebersykt hode.

Er det ikke deilig å sjekke yr.no om dagen? Langtidsvarselet melder om grader over null, snøen smelter, myggen klekker, isen går og ørreten starter etterhvert sin endeløse vaking. Eller endeløs og endeløs... Den har en tendens til å ta vakpause når man står der med fluestanga - men da setter man seg bare ned å tar en kaffi mens man venter på klekking. Eller man går til det drastiske steget å slenger på en nymfe, eller enda værre en streamer! Eller... Er dette egentlig mine påstander eller er det påstander jeg har lest meg til som "riktige". Jeg liker riktignok tørrflue best, men det er MIN mening og ikke noe jeg ser på som den gitte sannhet.

Så til alle dere som mener at fluefiske skal utføres på de bestemt måte, ikke gidd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar