tirsdag 11. mai 2010

Forløsningen!

Mandag 10. mai 2010 vil bli stående som en aldri så liten merkedag i mitt fluefiskeliv. Dette var nemlig dagen da jeg fikk min første gjedde på flue! Den var ikke stor og ga ikke den store fighten, jeg merka den så vidt på sjuerstanga, men i dette tilfellet var en gjedde en gjedde.

Klokka var 20:45 da jeg begynte å fiske. Først dreiv jeg å kødda med ei svær, gullfarga flashflue som ikke ga noe resultat. Hverken fisk eller gode kast. Så jeg bytta det en rød og hvit Muddler med Zonker fra fiskefluer.com. På første kastet, helt inne ved land, gikk gjeddepinnen på. Gleden var stor, fisken var liten. Men det gjorde ikke noe. Jeg hadde nådd sesongens første mål; Gjedde på flue! Så nå er det bare å fiske og fiske og fiske, og forhåpentligvis så øker størrelsen utover sesongen. 4 kg er drømmen for i år.

Må bare beklage for dårlig iPhonebilde, men dette var ingen planlagt tur:) Iført arbeidsbukse og Chestpack:)


Muddler

Esp1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar