tirsdag 9. august 2011

Big FLy Fibre



Som nevnt i forrige innlegg, så har jeg vært på utkikk etter Big Fly Fibre for å Binde gjeddeflua Pike Muppet. Jeg fant den først på ei svensk nettside som jeg ikke husker navnet på. Men der hadde bare en igjen og det var i helt feil farge:)

Så gjorde jeg et Googlesøk i dag, og der poppa det opp to norske nettsteder: Gero Sportsfiske og Sportsbutikken.no. Mitt valg falt på Gero Sportsfiske da de ikke tok 109,- i frakt (189,-!! ved postoppkrav), men 50,-. Jeg valgte fargene White og Black. Planen er å binde opp noen med hvit kropp og rødt hode, og svart kropp med rødt hode. Dette er farger som jeg har hatt suksess med tidligere. I tilleg vil jeg bruke vidundermiddelet Plasti Dip (se eldre innlegg) til å feste øyne. Øyne er vesentlig på gjeddefluer, da de virker som en ekstra atraktor/trigger på gjedda.

Nå venter jeg bare på at varene skal komme i posten og at temperaturen i vannet synker noe sliik at gjeddene våkner igjen. De siste ukene har det nemlig vært ekstremt treigt.

Tight Lines!

Esp1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar