onsdag 8. juli 2009

Flue etter gjedde


Kjøpte meg en film i går; Fluefiskeri efter gedde. Dansk film som var full av digge gjedder og masse praktiske tips om fluefiske etter gjedde.
Så derfor måtte jeg selvfølgelig ut å prøve litt i dag. Hadde også fått noen heite stalltips fra en av karene på skittfiske;)
Det blåste selvfølgelig småjævlær når jeg kom fram, men det har jeg lært meg å leve med. Begynte med en blå Dahlberg Diver og etter ikke mange kasta satt tryta på bildet godt på flua. Ikke så verst size heller, 300-400 gr tenker jeg. Røska ikke akkurat stanga ut av henda:) Etter tre tryter til bytta jeg til litt mer typiske gjeddefluer, men uten resultat...
Så da lempa jeg på en rosa Dahlberg, for i allefall å få kjenne litt fisk igjen. Plutselig eksploderer vannflata og en fin gjeddetass angreip flua!! Jeg strammer opp og lina blir plutselig slakk. FAEN!!!
Så hvis noen ser en gjedde med rosa piercing svømmende rundt i Goksjø, så pleace si i fra:)

I morra bærer det avgårde på ørretguttetur over helga. Blir deilig å endelig få testa den nye #4'ern:)

Esp1

1 kommentar:

  1. Ha ha, den var god!! ,gjedde m rosa piercing!! Er det mulig - skal se etter den, ja.. hi hi Bedre lykke neste gang :)

    SvarSlett